התפקשש, והאינטרנט שלי קרס, אז הפעם שיעור כפול
אוקיי, אז מה מיוחד בשיעור הזה? הפעם נלמד מה אנחנו עושים כשאנחנו רוצים להפעיל את הקוד רק על Syl מסויים, ונלמד על משתנים מיוחדים שאפשר להשתמש בהם רק ב-templates למיניהן
אבל קודם, מילון מושגים קטן:
syl = הברה
זהו. אמרתי קצר, לא?
אוקיי אז נתחיל ב...
חלק 1: משתנים מיוחדים
יש שני סוגים של משתנים: משתנים גלובאלים ומשתנים מוגדרים אישית, אנחנו נתמקד רק בסוג הראשון.
משתנים גלובאלים הם משתנים מוגדרים מראש אשר קיימים בקובץ הכתוביות שלכם.
לעומתם משתנים מוגדרים אישית הם משתנים שאתם קובעים, אבל לא נגע בזה עכשיו.
הערה חשובה: בשביל ליצור נוסחא מתמטית (למשל $start+100) מכניסים את הנוסחא בין שני סימני קריאה (!$start+100!), אפשר להשתמש בכל פעולות החשבון, + (חיבור),- (חיסור),/ (חילוק),* (כפל),^ (חזקה).
משתנים גלובאלים יכולים להופיע בשתי צורות:
צורה ראשונה:
למשל $end, שימו לב לסימן הדולר בתחילת המשתנה, זה משתנה שאתם קוראים לו והוא יודע מה לעשות אוטומאטית.
רשימה מלאה (כלומר של כל אלה שאני מכיר):
אבל קודם, מילון מושגים קטן:
syl = הברה
זהו. אמרתי קצר, לא?
אוקיי אז נתחיל ב...
חלק 1: משתנים מיוחדים
יש שני סוגים של משתנים: משתנים גלובאלים ומשתנים מוגדרים אישית, אנחנו נתמקד רק בסוג הראשון.
משתנים גלובאלים הם משתנים מוגדרים מראש אשר קיימים בקובץ הכתוביות שלכם.
לעומתם משתנים מוגדרים אישית הם משתנים שאתם קובעים, אבל לא נגע בזה עכשיו.
הערה חשובה: בשביל ליצור נוסחא מתמטית (למשל $start+100) מכניסים את הנוסחא בין שני סימני קריאה (!$start+100!), אפשר להשתמש בכל פעולות החשבון, + (חיבור),- (חיסור),/ (חילוק),* (כפל),^ (חזקה).
משתנים גלובאלים יכולים להופיע בשתי צורות:
צורה ראשונה:
למשל $end, שימו לב לסימן הדולר בתחילת המשתנה, זה משתנה שאתם קוראים לו והוא יודע מה לעשות אוטומאטית.
רשימה מלאה (כלומר של כל אלה שאני מכיר):
$start - זמן התחלה של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)
$end - זמן סיום של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)$mid - זמן אמצע שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)
$x - נקודת ציון ה-x של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template) **נקודת ה-x היא הנקודה הכי שמאלית של החלק הנבחר
$y - נקודת ציון ה-y של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template) **נקודת ה-y היא הנקודה הכי עליונה של החלק הנבחר
$center - נקודת מרכז הרוחב של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)
$center - נקודת מרכז הרוחב של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)
$middle - נקודת מרכז הגובה של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)
$left - הנקודה הכי שמאלית של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)$right - הנקודה הכי ימנית של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)
$top - הנקודה הכי עליונה של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)
$bottom - הנקודה הכי שמאלית של שורה/syl (תלוי בהגדרת ה-template)
אם תוסיפו s בתחילת המשתנה אחרי סימן הדולר, זה יתייחס לערך של ה-syl הנוכחי במקום לבדוק האם זה שורה או syl.
לדוגמא: $smiddle
צורה שניה:
קריאה למשתנים, לדוגמא: syl.height. הצורה הזאת קוראת למשתנים ישירות ממה-syl או שורה עליהם אתם נמצאים.
את הקוד רושמים כך:
$dur - אורך שורה/syl עליהם אתם נמצאים (תלוי בהגדרת ה-template)
אם תוסיפו s בתחילת המשתנה אחרי סימן הדולר, זה יתייחס לערך של ה-syl הנוכחי במקום לבדוק האם זה שורה או syl.
לדוגמא: $smiddle
צורה שניה:
קריאה למשתנים, לדוגמא: syl.height. הצורה הזאת קוראת למשתנים ישירות ממה-syl או שורה עליהם אתם נמצאים.
את הקוד רושמים כך:
[syl/line].[atribute]
למשל: syl.height או line.width.
קודים שימושיים (כי פשוט יש כל כך הרבה):
syl.height - גובה ה-syl
syl.width - רוחב ה-syl
line.left - מרחק הצד השמאלי של השורה מהצד השמאלי של הוידאו (בפיקסלים)
syl.left - מרחק הצד השמאלי של ה-syl מהצד השמאלי של השורה (בפיקסלים)
line.style - שם העיצוב של השורה
ועם הדוגמאות האלו, נסו לחקור פשוט, כי אני לא ממש מכיר את הקודים האלו.
חלק 2: Template Syl
ה-template syl הוא בדיוק כמו ה-template line, אלא שהוא מתייחס רק להברה.
את ההבדל תוכלו לראות למשל בפקודות כמו \fad או \move שיעבדו רק על ההברה ולא על כל השורה.
ומעבר לזה אין כל כך מה להסביר.
חלק 3: משתני template
יש כל מיני משתנים שאתם יכולים להוסיף בשורת ה-effect כדי להשפיע על ההתייחסות של האפקט לשורה, השניים שאתם מכירים כבר הם syl ו-line.
חשוב להזכיר שהמשתנים לא באים על חשבון syl ו-line, אלא בנוסף.
והמשתנים:
char - הוספת char בשורת האפקט תגרום לאפקט להתייחס לכל אות בנפרד
loop 2 - משכפל את השורה ומבצע על כל שכבה בהתאם, אפשר להחליף את 2 בכל מספר שבא לכם. ל-loop יש משתנים שאפשר להשתמש בהם באפקט עצמו כמו j (מספר ה-loop הנוכחי) ו-maxj (מספר הלופים המקסימלי) ובעזרתם אפשר ליצור loop דינאמי, לדוגמא:
noblank - עושה שלא יהיו שכבות ריקות ביצירת האפקט.
חלק 4: ביטויים מתמטיים
כמו כל "שפת תכנות" שמכבדת את עצמה, גם כאן יש ביטויים מתמטיים.
והם:
קודים שימושיים (כי פשוט יש כל כך הרבה):
syl.height - גובה ה-syl
syl.width - רוחב ה-syl
line.left - מרחק הצד השמאלי של השורה מהצד השמאלי של הוידאו (בפיקסלים)
syl.left - מרחק הצד השמאלי של ה-syl מהצד השמאלי של השורה (בפיקסלים)
line.style - שם העיצוב של השורה
ועם הדוגמאות האלו, נסו לחקור פשוט, כי אני לא ממש מכיר את הקודים האלו.
חלק 2: Template Syl
ה-template syl הוא בדיוק כמו ה-template line, אלא שהוא מתייחס רק להברה.
את ההבדל תוכלו לראות למשל בפקודות כמו \fad או \move שיעבדו רק על ההברה ולא על כל השורה.
ומעבר לזה אין כל כך מה להסביר.
חלק 3: משתני template
יש כל מיני משתנים שאתם יכולים להוסיף בשורת ה-effect כדי להשפיע על ההתייחסות של האפקט לשורה, השניים שאתם מכירים כבר הם syl ו-line.
חשוב להזכיר שהמשתנים לא באים על חשבון syl ו-line, אלא בנוסף.
והמשתנים:
char - הוספת char בשורת האפקט תגרום לאפקט להתייחס לכל אות בנפרד
loop 2 - משכפל את השורה ומבצע על כל שכבה בהתאם, אפשר להחליף את 2 בכל מספר שבא לכם. ל-loop יש משתנים שאפשר להשתמש בהם באפקט עצמו כמו j (מספר ה-loop הנוכחי) ו-maxj (מספר הלופים המקסימלי) ובעזרתם אפשר ליצור loop דינאמי, לדוגמא:
{\fs30\t(0,100,\fs!30+j!)}
ואז כל שכבה תגדל בהתאם למספר הלופ שלה.noblank - עושה שלא יהיו שכבות ריקות ביצירת האפקט.
חלק 4: ביטויים מתמטיים
כמו כל "שפת תכנות" שמכבדת את עצמה, גם כאן יש ביטויים מתמטיים.
והם:
math.random(num1,num2) - בוחר מספר אקראי בתחום שבין שני המספרים (כולל מספרים שליליים)
math.abs(num) - ערך מוחלט של המספר
math.sin(num) - הסינוס של המספר
math.cos(num) - הקוסינוס של המספר
math.ceil(num) - מעגל את המספר למעלה
math.floor(num) - מעגל את המספר למטה
math.sqrt(num) - שורש ריבועי של המספר
math.abs(num) - ערך מוחלט של המספר
math.sin(num) - הסינוס של המספר
math.cos(num) - הקוסינוס של המספר
math.ceil(num) - מעגל את המספר למעלה
math.floor(num) - מעגל את המספר למטה
math.sqrt(num) - שורש ריבועי של המספר
שיעורי בית
גם הפעם לא תצליחו להיפטר ממני, יש שיעורי בית :)
תרגיל 1 - תעשו אפקט לפי syl שמתחיל בתחילת זמן ההברה ומסיים בסוף ההברה
תרגיל 2 - תעשו שבזמן ההברה כל הברה תעוף לכיוון אקראי
תרגיל 3 - תעשו שבזמן ההברה כל אות תזוז לפי הלופ שלה
חשוב שאם אתם לא מבינים משהו תשאלו, אין טעם למדריך אם אתם לא מבינים אותו *wink*
חשוב שאם אתם לא מבינים משהו תשאלו, אין טעם למדריך אם אתם לא מבינים אותו *wink*
http://www.f2h.co.il/2145151952282
השבמחקוואי כמה זמן לקח לי לעשות, ותודה על העזרה והסבלנות שלך [ =
פעולות מתמטיות צריכות להיות בתוך סימני קריאה, וגם קודי math כלולים
השבמחקבבקשה תענה לי על התגובה שלי בשעיור 6
השבמחקבבקשה תענה לי על התגובה שלי בשעיור 6 זה inuyuga
השבמחקעניתי...
השבמחקאני צריך לעשות template על כל שורה??
השבמחקכאילו שורה של קריוקי ואחרי זה לעשות עוד פעם insert וככה כל הזמן? כי ניסיתי עם שתיי שורות וזה עבד לי אבל בשורה השלישית זה לא עובד לי
אתה צריך לעשות רק שורה אחת של template
השבמחקאבל שורת ה-template צריכה להיות עם אותו סטייל כמו של השורות עליהן אתה רוצה להפעיל את האפקט
הבנתי, יש לי עוד שאלה
השבמחקאני בחרתי לעשות את הקריוקי שלי עם האפקט שבולט עם המילים
איך אני עושה שבדיוק בזמן הבליטה הוא יהיה צבע כתום
??
לא משנה לגביי התגובה שלי למעלה
השבמחקאני עשיתי את כל השורות קריוקי
ועכשיו אני מכניס את זה לסירטון זה לא עולה זה עולה רק ככתוביות רגילות לא כקריוקי מה לעשות?
עשית את השלב של Automation->Apply Karaoke Template?
השבמחקכן עשיתי וזה עדיין לא מראה לי שאני מכניס את הכתוביות לקליפ
השבמחקזה מראה רק רגיל
אבל אני בכל זאת ניסיתי לקודד את זה ועם קידוד רואים את הקריוקי
ויש עוד שיעורים או שאין עוד?
סבלנות ^^
השבמחקhttp://www.f2h.co.il/6574426759034
השבמחקקח, שכחתי לתקן את ש.ב
לא הבנתי איפה לשים את הצורה נראשונה ומה הכוונה תלוי בהגרת ה template
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתוכלו למחוק את התגובה שלי?
השבמחקיש מצב אתה עונה לי על שאלות למרות שעברו 10 שנים?
השבמחקאיפה לשים את הקוד?
השבמחק